loading...

ژوبین

ژوبین بازدید : 96 جمعه 27 فروردین 1400

آیا معنی رنگ های مختلف رز را می دانید؟؟
اگر تا به حال به خرید گل رز برای کسی رفته باشید،حتما می دانید رنگ های مختلف زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ در حالی که ممکنه رنگ یک سلیقه بی اهمیت به نظر بیاید اما در حقیقت معانی رنگ رز در واقع می تواند نقش عظیمی در منظور کار و پیام دریافتی شخص بازی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا معنی رنگ های مختلف گل رز و همچنین عکس پروفایل گل رز را برسی کنیم.
گل قرمز
 
گل رز سرخ اغلب نماد جهانی عشق محسوب می شود. در بیشتر نقاط جهان، همه می دانند که دریافت گل رز قرمز چه یکی باشد و چه یک دوجین این است که چگونه می گویید «دوستت دارم». 

سایه های مختلف قرمز نشان دهنده درجات مختلف محبت است. به عنوان مثال، رز قرمز روشن معمولی نشان دهنده عاشقانه است، در حالی که سایه کبود تر نشان می دهد احساسات شما هنوز آشکار نشده است.

گل رز صورتی
 
گل رز صورتی نماد قدردانی، فضل و شادی است. به طور کلی، گل رز صورتی نشان می دهد ملایمت در مقایسه با رز قرمز روشن معمولی است. آنها به عنوان نشانه ای از تحسین زمانی که به کسی داده می شود دیده می شود.

درست مثل گل سرخ، سایه های مختلف صورتی همگی معانی رنگ رز متفاوتی دارند. صورتی تیره راهی برای تشکر از شما برای نشان دادن قدردانی خود است، در حالی که صورتی کمرنگ نشان دهنده ملایمت است، به خصوص هنگامی که برای مناسبت های دلسوزانه تر داده می شود. رز صورتی متوسط را می توان برای انواع مناسبت ها استفاده می شود، چه کسی غم گین است و یا زمانی که شما می خواهید به تشکر از شما، و آن را همه کاره ترین سایه های مختلف است.
رزهای سفید
 
سفید همیشه نماد پاکیزگی، بی گناهی و در برخی موارد، پاکیزگی و برای گل سرخ بوده است، از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل گل سرخ سفید اغلب در عروسی ها و دیگر مناسبت های تشریفاتی مانند غسل تعمید و فارغ التحصیلی داده می شود.

با این حال، گل سرخ سفید را می توان به عنوان نشانه احترام یا یادآوری نیز داد. این راهی است برای گفتن "من به شما فکر می کنم،" آنها را انتخاب مناسب برای ارسال کسی که غم از دست دادن یک دوست است.
رزهای ارغوانی
 
اگر چه گل رز  بنفش تقریبا رایج نیست، اما این گل نشان دهنده  شیفتگی و یا عشق ورزیدن است. رزهای ارغوانی اغلب با خانواده سلطنتی و شکوه همراه هستند و اغلب به ملکه ها و پادشاهان داده می شدند.

در نتیجه گل رز های بنفش عمیق گل های بزرگی برای ارسال برای یک مناسبت یا جشن شاد هستند که باعث می شود گیرنده احساس ویژه ای داشته باشد. 
گل رز زرد
 
گل سرخ زرد نماد دوستی و مراقبت است. هرگز گل سرخ زرد را به کسی که عاشقانه به آن علاقه مند هستید ارسال نکنید، چرا که این نشان می دهد ترجیح می دهید در منطقه دوست بمانید. در واقع گل رز زرد یکی از تنها گل سرخ هایی است که هیچ معنای عاشقانه ای در پشت آن ها ندارد.

فرستادن گل رز زرد به یکی از دوستان راهی سبک دل و مهربانانه است تا به آنها نشان دهد که به آنها فکر می کردی. نسبت به خوش بینی صحبت می کند و به احتمال زیاد به عنوان یک پیشرفت عاشقانه اشتباه نمی شود باید آنها را برای یک همکار یا دوست بفرستید.
رزهای نارنجی
 
گل سرخ نارنجی نشان دهنده شور و شوق است ، ارسال گل سرخ نارنجی نشانه انتقال عاشقانه، اما نه تقریبا به اندازه یک دسته گل رز قرمز را ممکن است همراه داشته باشد.

هنگامی که شما معانی مختلف گل رز را می دانید؛ شما می توانید با اعتماد به نفس بیشتری عزیزان خوئتان را با یک دسته گل که مطابق احساسات شماست شگفت زده کنید به علاوه اگر خلاق باشید می توانبد بیش از یک احساس را با ترکیب رنگ های مختلف در یک دسته گل رز به دیگران بدهید.
منبع: ftd.com

ژوبین بازدید : 106 سه شنبه 24 فروردین 1400

آموزش قدم به قدم اپیلاسیون و موم انداختن صورت و بدن 
آموزش اپیلاسیون در خانه
آموزش صحیح استفاده از موم اپیلاسیون

آموزش تصویری اپیلاسیون در لینک زیر

https://www.aparat.com/v/zm8lF

لوازم  لازم برای موزدایی و اپیلاسیون

 برای انجام اپیلاسیون وسایل زیر مورد نیاز خواهد بود
موم یا شمع اپیلاسیون

شمع انواع  گوناگونی دارد. شمع ها با نام وکس سرد و موم گرم موجود است. که این دو نوع موم در رنگ ها و شکل های مختلفی و با حجم های مورد نظر به نام موم های کنسروی، مرواریدی، خشابی، سطلی، سکه ای، عدسی و … را می توانید تهیه کنید روش استفاده از این وکس ها متفاوت است
دستگاه وکس برای ذوب کردن شمع اپیلاسیون

برای استفاده از وکس گرم، باید قبل ازاستفاده آن را گرم کرده و به حالت ذوب شده تبدیل کنیم. دستگاه موم گرم کن بهترین روش برای این کار است. دستگاه های موم گرم کن انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع وکسی که قرار است  گرم شود باید نوع دستگاه را انتخاب نمایید
کاردک و چوب بستنی مخصوص اپیلاسیون

کاردک بهترین وسیله برای برداشتن وکس از داخل ظرف و کشیدن آن بر روی پوست می باشد. کاردک های مخصوص اپیلاسیون با جنس چوبی و فلزی وجود دارد
پارچه اپیلاسیون

اپیلاسیون

بعد از گذاشتن موم ذوب شده شده بر روی پوست، برای برداشتن موم و موهای زائد از پارچه یا پد اپیلاسیون باید استفاده کنید. پارچه یا پد مخصوص اپیلاسیون به شکل رول یا پارچه وجود دارد
پودر نشاسته ذرت

پودر تالک مانعی بین پوست و موم ایجاد می کند و  از ایجاد درد و قرمز شدن پوست هنگام اپیلاسیون جلوگیری می کند. این پودر برای نواحی از بدن که پوستی ظریف و نرم داشته و نسبت به قسمت های دیگر دردناک تر است مناسب است. اگر پوست شما خشک باشد انجام اپیلاسیون ممکن است دردناک باشد برای کاهش درد باید از پودر بچه استفاده نمایید
موچین

هنگامی که موی زائد را با استفاده از پارچه اپیلاسیون از روی پوست می کشیم احتمالا چند تار مو جا می ماند. می توان با کمک موچین موهای جا مانده را در آورد. 
کرم چرب کننده

برای جلوگیری از قرمزی و جوش پوست بعد از اتمام اپیلاسیون  پوست را چرب کنید
آموزش اپیلاسیون با دستگاه وکس صورت و بدن

ژوبین بازدید : 54 جمعه 20 فروردین 1400

مرسدس-بنز ، شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ. گ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه خودرو) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌نماید. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد.

https://www.linkedin.com/company/mercedes-benz-usa/

شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ) در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر (درگذشته ۶ مارس ۱۹۰۰) و ویلهلم مایباخ (درگذشته ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹) تأسیس شد. در آوریل ۱۹۰۰ امیل یِلینِک، تاجر و سرمایه‌گذار دنیای نوپای خودروها، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل ۵۵۰ هزار مارک آلمان را به دِ. اِم. گِ داد در صورتی که مایباخ می‌توانست خودرویی اسپرت و انقلابی برای او طراحی کند. خودرو درخواستی یلینک مشخصاتی بسیار پیشرفته‌تر از خودروهای زمان خود داشت. به دلیل علاقه زیاد یلینک به دخترش مرسدس (مرسیدِس)، که تولد او را برای زندگی خود خوش‌یمن می‌دانست، نام او را برای خودرو خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت دِ. اِم. گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد.

در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (دِ. اِم. گِ) و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس-بنز، به بازار عرضه کردند.

در سال ۱۹۹۷ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.

امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دایملر آ گ به‌شمار می‌آید و همراه با آئودی و ب‌ام‌و و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند. 

ژوبین بازدید : 51 شنبه 07 فروردین 1400

10 احتمال اشتباه درمورد فشار خون
درصد زیادی از افراد مبتلا به فشار خون بالا بالا هستند، اما تقریبا تنها یکی از این افراد تحت کنترل است. فشار خون بالا، که همچنین فشار خون بالا را توصیف می کند، زمانی رخ می دهد که فشار به پمپ در سراسر بدن بیش از حد بالا است. این باعث می شود رگ های خونی آسیب دیده، تشدید و جریان خون و اکسیژن به قلب کاهش یابد. بنابراین منجر به بیماری قلبی می شود که در بسیاری از کشورها عامل اصلی مرگ و میر هستند
در این مقاله ما سعی می کنیم به اعتقادات حقوقی و نادرست در مورد فشار خون نگاه کنیم و بگوییم چه راهی می تواند احتمال فشار خون بالا باشد.

محکومیت نادرست 1: فشار خون بالا، من. بالاتر از MM HG 90/140
اما فشار خون بالا فشار بیشتری نسبت به HG80 / 130 میلیمتر دارد.
با این حال، در گذشته، فشار خون بیش از MM HG 90/140 به عنوان فشار خون بالا محسوب می شود، اما این تعریف در سال های اخیر تغییر کرده است. امروزه اگر فشار خون فردی بیش از MM از HG80 / 130 باشد و سابقه بیماری های قلبی عروقی داشته باشد یا اگر خطر ابتلا به بیماری های قلبی بیماری قلبی داشته باشد، پزشک توصیه می کند که داروهای فشار خون مصرف شود. اگر هر یک از این تعداد بالا باشد؟
اعداد بالا و پایین مهم هستند و اگر هر یک از آنها بالا باشد، به معنی فشار خون بالا و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش می یابد.
ادامه مطلب

اندازه گیری فشار خون و تفسیر
محکومیت غلط 2: علائم پرفشاری خون
واقعیت این است که فشار خون بالا هیچ علائمی ندارد. اگر فشار خون شما بالا باشد، شما امضا نخواهید شد، مگر اینکه فشار خون شما زیاد باشد. آسیب هایی که فشار خون بالا را در بلند مدت ایجاد می کند، این است که عروق ها و رگ ها را تحقق بخشید، آیا نشانه ای دارید، نه.

محکومیت اشتباه 3: به دولت که شما مقدار زیادی از غذا را دریافت نمی کنید، زیرا می خواهم بخورم
این فقط یک نمک نیست که باید بر روی آن باشد. شما می دانید که نمک باعث فشار خون می شود. اما سر میز فقط یک سگ نیست که مصرف می کنید. همچنین سدیم در مواد غذایی زیر وجود دارد:
. نان
. گوشت پردازش شده
. Cheeseburger و ساندویچ های دیگر
. پیتزا
. ماکارونی
. سوپ آماده هستند
. پنیر
. تنقلات مانند تراشه ها و فیزیولوژیک شور و ...
اگر مصرف روزانه سدیم خود را به 2400 میلی گرم کاهش دهید، یک طرح غذای خوب را نگه دارید که حاوی میوه ها و سبزیجات مختلف و محصولات لبنی است، بسیار مفید و موثر خواهد بود و شما می توانید فشار خون سیستولیک را کاهش دهید.
ادامه مطلب

12 توصیه طلا برای کنترل فشار خون
محکومیت غلط 4: قهوه نوشیدن می تواند فشار خون را افزایش دهد
واقعیت این است که به طور کلی، قهوه فشار خون را افزایش نمی دهد، بلکه الکل می تواند این کار را انجام دهد. کافئین یک محرک است و به همین دلیل شما می توانید تصور کنید که فشار خون شما افزایش می یابد، اما اکثر مطالعات انجام شده تا کنون چنین چیزی را نشان نداده اند. مصرف قهوه به طور منظم فشار خون را افزایش نمی دهد، بلکه می تواند عامل افزایش فشار خون برای کسانی باشد که کافئین بزرگ را می خورند (به عنوان مثال به عنوان نوشیدنی ها و نوشیدنی های قهوه و انرژی).
اما الکل چنین اثر ای دارد؛ الکل می تواند فشار خون را افزایش دهد.

ایمان 5: فشار خون بالا در مردان شایع تر است
واقعیت بستگی به سن دارد. 50 سال پیش، پرفشاری خون مردان بیشتر از زنان رایج است، اما پس از یائسگی، احتمال فشار خون در زنان افزایش می یابد و حتی بیشتر در مردان است.
خانم ها به دلایل مختلف به فشار خون بالا می رسند؛ مصرف پیشگیری از بارداری می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. زنان مبتلا به فشار خون بالا بیشتر احتمال دارد که در مشکلات بارداری باشند و زنان مبتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری بیشتر از فشار خون بالا در سال های آینده حساس تر هستند.

محکومیت غلط 6: احتمال فشار خون بالا در تمام نژادها یکی است
در واقع افراد سیاه پوست بیشتر احتمال دارد که فشار خون بالا داشته باشند. اگر چه دلایل این مسئله هنوز مشخص نیست، احتمال فشار خون بالا در میان سیاه بیشتر از سایر نژادها است. در همین حال، فشار خون بالا در این افراد می تواند در سنین اولیه ایجاد شود، سنگین تر و می تواند منجر به بستری شدن شود. کارشناسان تصور می کنند زیرا این امر می تواند در چاقی و دیابت در میان آمریکایی های آفریقایی رایج باشد. در همین حال، جزء ژنتیکی و اجتماعی جزء اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

ایمان 7: اگر جوان هستید، من نیازی به نگرانی در مورد بلند شدن ندارم
واقعیت این است که فشار خون بالا، هرچند معمولا در سن بالاتر دخیل است، اما جوانان می توانند فشار خون بالا را توسعه دهند.

اگر پزشک شما یک دارو فشار خون را شروع می کند، این فقط به این دلیل است که عادت های زندگی به اندازه کافی برای کاهش فشار خون شما نیست، بلکه قطعا
دلیل فشار خون بالا در میان قرن های مسن تر این است که عروق ما به طور طبیعی سالم و دشوار است، و این می تواند مقاومت داخل عضلانی را افزایش دهد و فشار خون را افزایش دهد؛ اما جوانان جوان نیز می توانند از فشار خون رنج ببرند و این می تواند اپرا باشد

ژوبین بازدید : 48 شنبه 07 فروردین 1400

زردی در بزرگسالان و کودکان
جانس یا زردی یک اصطلاح است که برای توصیف رنگ پوست و چشم سفید استفاده می شود. مایعات بدن نیز ممکن است در این شرایط زرد باشند
رنگ پوست و چشمان سفید بسته به مقدار بیلی روبین متفاوت خواهد بود. بیلیروبین ماده ای است که در خون یافت می شود. سطح متوسط ​​به رنگ زرد منجر می شود تا سطح بالا به نظر برسد.
حدود 60 درصد از همه نوزادان متولد شده در ایالات متحده زردی است. با این حال، زردی ممکن است برای افراد هر سنی رخ دهد و معمولا نتیجه یک بیماری زنده است. جورج معمولا یک مشکل در کبد یا کود صفراوی است
زردی چرم و زردی سفید است که زمانی اتفاق می افتد که بدن به درستی فرآیند بیلی روبین را پردازش نمی کند. این شرایط ممکن است ناشی از مشکلات کبدی باشد. بیماری نیز به عنوان کد شناخته شده است.
بیلیروبین یک زباله زرد است که پس از دریافت آهن از خون، در جریان خون باقی می ماند. هنگامی که بیلی روبین به کبد می رسد، سایر مواد شیمیایی به این ترکیب بیلی روبین مرتبط هستند.
کبد یک صفرا را تولید می کند که یک مایع گوارشی است. کنجد بیلی روبین وارد صفراوی شد و سپس از بدن خارج می شود. این نوع بیلیروبین در مدفوع قهوه ای است.
اگر بیلی روبین بالا باشد، می تواند در اطراف بافت ها اجرا شود. این شرایط hyperbilirubinia است که زرد را در پوست و چشم ایجاد می کند.
این دسته ها اغلب به عنوان یک نتیجه از اختلال ظاهر می شوند یا بیلی روبین بیش از حد تولید می کنند یا از بیلیروبین از کبد جلوگیری می کنند. هر دو به رسوب بیلیروبین در بافت منجر می شوند.

شرایط اساسی که ممکن است باعث زردی شود عبارتند از:
التهاب حاد کبد: این عارضه ممکن است توانایی کبد را در دو کبد، اتصال به مواد و ترشح دیگر را مختل کند، و در نتیجه این ماده در کبد تجمع می یابد.
. التهاب کانال صفراوی: این وضعیت می تواند از ترشح گالیاف و از بین بردن بیلی روبین جلوگیری کند و باعث زردی شود.
انسداد صفراوی: این رژیم با بیلیروبین بدون ترک از کبد پایان خواهد یافت و به عنوان یک نتیجه از زردی.
· کم خونی همولیتیک: با شکستن مقادیر زیادی از گلبول های قرمز، تولید بیلی روبین افزایش می یابد.
· سندرم گیلبرت: این سندرم یک بیماری ارثی است که توانایی آنزیم ها را برای پردازش تخلیه صفراوی نقض می کند.
کلستازی: این جریان صفراوی کبد را قطع نمی کند. صفرا حاوی بیلی روبین به جای دفع کبد باقی می ماند.

موارد نادر که ممکن است باعث زردی شود عبارتند از:
· سندرم Crafiger-Carpenter: این یک بیماری ارثی است که یک آنزیم ویژه مسئول پردازش بیلیروبین را نقض می کند.
· سندرم دوگانه: این یک نوع ارثی از زردی مزمن است که مانع ترشح تیکر کنجد از سلول های کبدی می شود.
· Pseudojaundice: این یک نوع زردی بی ضرر ناشی از زرد شدن پوست به علت بتا کاروتن اضافی به جای مازاد داخلی است. این مشکل معمولا ناشی از خوردن مقادیر زیادی از هویج، کدن یا خربزه است
رفتار
روش های درمان زردی به علت علت آن متفاوت است. درمان پرواز به جای زردی هدایت می شود.
روش های درمان این بیماری عبارتند از:
· زاویه به علت کم خونی می تواند با افزایش مقدار آهن با افزودنی های آهن یا خوردن غذاهای غنی از آهن درمان شود.
فیبر ناشی از هپاتیت نیاز به داروهای ضد ویروس یا استروئید دارد.
پزشکان می توانند انسداد را با جراحی درمان کنند.
اگر زردی ناشی از استفاده از دارو باشد، درمان شامل تجویز یک دارو جایگزین می شود.

ژوبین بازدید : 71 شنبه 07 فروردین 1400


با استفاده از یک کولر ماشین در فصول گرم سال معمول است، اما به ظاهر کم خطر دستگاه می تواند بر سلامت افراد غلبه کند
اکثر ماشین های مدرن با یک کولر مجهز شده اند و این دستگاه یکی از مهمترین مهمترین در فصل های گرم سال است. اما در طول حضور یک فیلتر آلوده، که می تواند باعث ایجاد میکروب ها و باکتری های بیماریزا در بدن شود، موارد دیگری وجود دارد که باعث بیماری های انسانی می شود.

بر اساس تحقیقات، افرادی که از کولر خود استفاده می کنند بیش از کسانی هستند که از سردرد و خستگی مزمن رنج می برند. این افراد همچنین می توانند به علت تنفس هوای خشک و سرد با استفاده از سوزش و مشکلات تنفسی باشند.

این شرایط در معرض سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری های عفونی قرار گرفته است.

استفاده شدید از یک کولر خودرو رطوبت محیط زیست و پوست را حذف می کند. این شرایط می تواند به پوست خشک منجر شود و در دراز مدت باعث قرمزی، خارش و سوزش می شود.

استفاده از سیستم های خنک کننده دمای بدن را کاهش می دهد و منجر به علائم مانند هیپوتانسیون، آرتریت، التهاب عصب، درد مزمن گوش و دندان می شود.

تنظیم کولر ماشین در نمرات بسیار سرد منجر به ناتوانی بدن فرد شده است تا حرارت هوا را در محیط طبیعی اداره کند.
همچنین، بلافاصله پس از خروج وسیله نقلیه و قرار گرفتن در معرض دمای واقعی محیط زیست، فرد دمای دمای سنگین را تحمل می کند، که ممکن است باعث ایجاد تنگی عروقی، فشرده سازی ریه ها و احساس تنگی نفس، عدم تحمل دمای گرم و فرکانس حرارتی شود و حتی در برخی موارد. تبدیل به

چرخش هوا آلوده توزیع شده از طریق یک کولر در فضای بسته بندی خودرو نیز یکی از عوامل جدی و خطر برای گردش میکروب ها و میکروارگانیسم های گردشگری است که می تواند مشکلات تنفسی را در افراد ایجاد کند.

محققان مرکز پزشکی آمریکا لوئیزیانا هشت گونه از میکروب ها و باکتری های بسیار خطرناک 22 از 25 خودرو را شناسایی کرده اند.

بر این اساس، کارشناسان توصیه می کنند مردم به تغییر به موقع تغییر فیلتر خودرو. همچنین از یک کولر ماشین استفاده نکنید به جز زمانی که هوا خیلی گرم است. علاوه بر این، توصیه می شود پنجره ها را در فواصل منظم باز کنید تا دمای بدن خود را با خارج از ماشین تنظیم کنید.

افرادی که از تنظیم سوپاپ های کولر به چهره خود می رسند تا آنجا که ممکن است از مخاط بین مخاطی و کمبود بینی رنج ببرند.

استفاده بیش از حد از یک کولر خودرو می تواند عمر مفید باتری خودرو را کاهش دهد. به همین دلیل توصیه می شود از این دستگاه در دوره های بلند مدت برای افزایش عمر باتری و موتور استفاده کنید

ژوبین بازدید : 66 پنجشنبه 05 فروردین 1400

راهنمای خرید بذر
بذر به زبان انگلیسی seed از نظر بیولوژیکی، تخمک رسیده و بارور است که قابلیت رشد و تبدیل به یک گیاه کامل را دارد.
 راهنمای خرید بذر و مشخصات آن

امروزه روند رو به افزون  جمعیت دنیا این ضرورت را ایجاب نموده که بهره وری سیستم های زراعی به حداکثر و تلفات ناشی از عوامل مختلف کاهنده و محدود کننده عملکرد، به حداقل ممکن کاهش یابدو بذر به عنوان واحد بنیادی تکوین حیات در گیاه از دیرباز مورد توجه قرار گرفته و شناخت ماهیت بذر نقطه آغاز کشاورزی بوده است، بی شک نیل به کشاورزی موفق، نیازمند در اختیار داشتن بذرهایی است که ضمن دارا بودن استانداردهای لازم فیزیکی و مورفولوژیکی و اندوخته غذایی لازم برای تضمین استقرار گیاهچه باشند.
اما بذر چیست؟
بذر به زبان انگلیسی seed از نظر بیولوژیکی، تخمک رسیده و بارور است که قابلیت رشد و تبدیل به یک گیاه کامل را دارد. بذرها یک پیشرفت مهم در تولید مثل و موفقیت گیاهان بادانگان و گیاهان گلدار می باشد که شامل بذر سبزیجات و بذر صیفی جات سایر گروه های تشکیل دهنده می باشد.
اصطلاح بذر یک معنی کلی دارد که قبل از موارد فوق  به هر چیزی که می تواند کاشته شود و قابلیت رشد داشته باشد گفته می شود.
موارد استفاده از بذرها:
علاوه بر استفاده مستقیم آنها در تغذیه انسانها و حیوانات، بذرها نقش های دیگری نیز در جیره غذایی بشر ایفا می کنند. بسیاری از بذرها به صورت کامل یا آرد شده، در قالب ادویه مصرف می شوند. آشامیدنی های رایج همانند قهوه و کاکائو از بذرها گرفته می شوند، آب جو و انواع نوشیدنی های الکلی و غیر آن از از تخمیر دانه های غلات ساخته می شوند. روغن های خوراکی از بذرهای ذرت، سویا، بادام زمینی و ... به دست می آیند. همچنین بذرها در ساخت برخی داروها  و ترکیبات مورد مصرف پزشکی نیز استفادع می شوند.
بذرها علاوه بر منبع مهم غذایی، بصورت مصارف تجاری نیز استفاده می شوند. آز آنها در ساخت صابون، مواد جلادهنده، جواهرات، دکمه ها و بسیار از فراورده های دیگر استفاده قرار می گیرد.
اندازه بذرها:
اندازه بذرها همانند فرآورده نهایی آنها بسیار متنوع هستند. کوچکترین بذرها به گونه های ارکیده ها، ساکولنت ها و بعضا" بعضی از گونه های دیگر گیاهان همانند دروزرا گوشت خوار تغلق دارند . همچنین بذرهای توتون ها و برخی علف ها نیز بسیار ریز هستند. همچنین بزرگترین بذرها متعلق به بلوط ها، گردوها، سیکاس و نارگیل می باشد و در اتمام کلام بنده آنها دارای رنگ ها و اشکال مختلف هستند.

انتقال بذرها از طریقی انجام می شود:
بذرها از چند راه انتقال و تکثیر می شوند
باد: احتمالا مهمترین عامل موثر در انتشار بذر می باشد. بذرهایی همانند افرا، زبان گنجشک ها، بعضی ارکیده ها از طریق باد به مناطق مختلف پخش می شوند گاهی آنها در آب (رودخانه ها) به اطراف پخش می شوند.
جریان آب: همانطور که در بالا ذکر کردیم، از طریق بادها یا بصورت مستقیم از درخت یا جانوارن به جریان آب سپرده می شوند و انها را به مکان مختلف انتقال می دهد.
پرنده ها و سایر جانوران: آنها از چسبیدن به بدن حیوانات یا پرنده ها و سایر حشرات پخش می شوند.
کاشت کشاورزی: آنها از طریق انسانها برای مقاصد تجاری یا استفاده شخصی ذخیره یا ادر مزارع، گلخانه ها و باغچه کاشته می شوند.
از کجا بذر مرغوب بخریم
برای خرید بذر باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:
بذرها تازه باشند، بذرها به مرور قوه نامیه خود را از دست می دهند پس مهم ترین شرط برای کیفیت بذر، تازگی آن می باشد البته با با نگاهداری در دمای 4 الی 8 درجه سانتی گراد درجه می توان آنها را تازه نگاه داشت.
بذرها به بلوغ رسیده باشند: بذرها باید در زمان مناسب بذرگیری شوند، چنانچه زودتر از موعد بذرگیری شود آنها به بلوغ نرسیده و جنین داخل آن تشکیل نمی شود
از شرکتهای معتبر خرید بذر انجام دهید. شما به عنوان مصرف کننده خانگی، تولید کننده تجاری باید بذری سالم و با کیفیت تهیه کنید.آنها را می توانید از شرکتهای معتبری که در دنیا  فعالیت می کنند تهیه کنید، این شرکتها اعم از پن آمریکن، تاکی، بناری آلمان، گلداسمیت که همان سینجنتا می باشد، شرکت همزادن هلند، فلورانوا انگلستان، سایر شرکتها مطرح شرقی در تایلند که بذرهای گرمسیری تولید می کنند به دلیل تحریم های ما بین با کشور ما  قادر به فروش در کشور عزیزمان نیستند لذا آنها را می توانید از خود ایران توسط واسطه ها دریافت کنید. شرکت بذرکو در زمینه خرید بذر بصورت خرده فروشی و عمده فروشی فعالیت دارد. این سایت در شاخه های مختلف گیاهی این بذرها را موجود و به خریداران عرضه می نماید.

جوانه زنی بذرها
بذرها طبق شرایط درست و استاندارد قادر به جوانه زنی هستند. حتی اگر شما قادر به تهیه بهترین بذر موجود شوید، اگر شرایط درست برای جوانه زنی را مهیا نکنید بذرها قادر به سبز شدن نخواهند بود در زیر ما موارد لازم برای جوانه زنی بذرها را عنوان می کنیم.
دما: دما از مهم ترین قسمتهای تشکیل دهنده جوانه بذر می باشد بهترین و استانداردترین دمای لازم برای جوانه زنی بذرها بین 20 الی 30 درجه سانتی گراد می باشد این شرایط و اعداد با توجه به گیاه متغیر می باشد بطور مثال در گلها معمولا" با دمای 24 درجه سانتی گراد ، دمای ایده آل را خواهید داشت یا در کاکتوس ها دمای 26 درجه یک دمای مطلوب می باشد.
رطوبت: بعد از دما، رطوبت لازم یکی از شرایط مهم برای جوانه زنی بذرها می باشد، رطوبت زیاد باعث بوجود آمدن شرایط بهتر در تسریع جوانه زنی و تحریک بذر برای جوانه زنی خواهد شد.
نور: نور یه عنوان یکی از ارکان دیگر در برخی از بذرها شرایط مهمی را ایفا می کند، خصوصا در گیاهانی همچون کاکتوس ها بهتر است انها را روی بستر کاشت پخش نمود و با مهیا کردن شرایط بالا، نور ملایم و ضعیف نیز به صورت مختصر روی آنها تابیده شود.
زمان لازم: بذرها با توجه به نوع گیاه، طبق زمان خاصی جوانه زنی می کنند. بذرهای همچون چمن ها خیلی سریع، بذرهایی همچون گلهای فصلی در طی 3 الی 7 روز، بذرهای همچون کاکتوس ها بین 3 الی 60 روز و بذرهایی همچون نخل ها و خانواده آنها با طول مدت 2 ماه پس به این نکته توجه داشته باشید. همچنین برخی از بذرها نیاز سرمادهی دارند که آن نیز خود یک مبحث تخصصی دیگر هست که به آن خواهیم پرداخت.
منبع: ایلنا

ژوبین بازدید : 72 جمعه 26 دی 1399

اسفند دود کن برقی (برنزی)

امروزه همچنان بسیاری از سنت های قدیم حفظ شده است البته با گذشت زمان علم امروزی ثابت کرده که بسیاری از این سنت ها بی دلیل هم نبوده است مثلا دود کردن اسفند که به عنوان رفع چشم بد و عوض کردن فضای منزل استفاده میشد اما امروزه ثابت شده که دود اسفند برای ضد عفونی کردن محیط بسیار عالی است ؛ با دستگاهی که مدیناس قصد معرفی آن را به شما دارد دیگر لازم نیست اسفند دود کن را روی گاز بگذارید پیشنهاد ما به شما اسفند دود کن برقیمیباشد .

استفاده از این دستگاه بسیار آسان میباشد کافی است دو شاخه آن را به برق متصل کنید و با استفاده از دکمه روشن خاموش دستگاه را روشن کنید بعد از چندقیقه دستگاه داغ شده و دود اسفند ها را مشاهده میکنید با این دستگاه به راحتی و به طور کاملا مرتب اسفند را دود کنید .

اسفند دود کن برقی



ویژگی های محصول :

جنس بدنه : فلز

مدل : برقی

توان : 20 وات

قابل اتصال به برق شهری

بدون خطر

مناسب استفاده در مجالس

سبک و قابل حمل



 

اسفند دود کن برقی

http://arzunkadeh.modinas.com/product/view/119/


وزن ‏(‏گرم‏)‏ 400
رنگ برنزی
ارتفاع(‏سانتی متر‏)‏ 14.80CM
قطر(‏سانتی متر‏)‏ 10.5CM
جنس بدنه استیل مات
ژوبین بازدید : 48 جمعه 26 دی 1399
پنکه دستی LED

دارای ابعاد کوچک و قابل حمل آسان

دارای چراغ های LED کم مصرف


سرعت پرتاب باد بسیار بالا




گرما بطور قطع در طول تابستان بسیاری را کلافه می کند و برای فرار از این گرما افراد به استفاده از پنکه و کولر می پردازند. پنکه دستی LED بسیار خلاقانه و کاربردی می باشد که امکان استفاده از پنکه و خنک کننده را در هر جا و مکانی فراهم می کند که در این روزهای گرم تابستان می تواند بسیار کارآمد و موثر باشد. پنکه دستی LED دارای 2 پره نرم و منعطف می باشد که رو یکی از پره ها دارای 5 عدد led کوچک است که با روشن شدن و کار کردن پنکه چراغ های آن نیز روشن شده و همزمان یک متن با عنوان i love you ، نمایش قلب و چند متن و اموجی نمایش می دهد و همه را سورپرایز و متعجب می کند. پنکه دستی LED با استفاده از 3 عدد باتری کار می کند و با توجه به اینکه چراغ های led آن از نوع کم مصرف و کوچک می باشد کارایی طولانی مدت دارد و بعد از تمام شدن باتری هم قابل تعویض می باشد.




ویژگی های پنکه دستی LED :
- نمایش نوشتار قلب و ILoveYou و ...
- منبع تغذیه با 3 باتری قلمی
- سرعت پرتاب باد بسیار بالا
- دارای پره نرم و بدون خطر
- کوچک و قابل حمل
- وزن پنکه: 200 گرم


روش خرید:
برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

 
ژوبین بازدید : 47 جمعه 26 دی 1399

ترازو دیجیتال - 200 گرمی

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1496920262.jpg

نمایش فوق العاده دقیق تا دو رقم اعشار

کارکرد با دو باطری نیم قلمی

وزن دقیق اجسام تا 200 گرم

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1538850005.jpg

واحد های وزن کشی این ترازو حساس گرمی کوچک، گرم، انس، گرین و قیرات است

نمایش وزن ها به واحدهای مقتلف از قبیل:
g
tl
oz
ct

 

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1481536142.jpg

ویژگیهای و امکانات ترازو:

خودکار بعد از 1 دقیقه خاموش می شود
پارسنگ جهت توزین دقیق
تغییر واحد وزن کشی
استفاده در دمای 4 - 0
صفر الکترونیکی

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1495526866.jpg

ترازو جیبی گرمی حساس قابل استفاده با دو باطری نیم قلمی و دارای صفحه نمایش آبی LCD و زیبا

ظرفیت این ترازو 100گرم/200گرم می باشد و دقت آن 1/0گرم/01/0گرم/0.01گرم

pocket scale با دقت بالا و در طرح منحصر بفرد سایز کفه ترازو 5.5×5 سانتی متر است

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1528043230.jpg

واحد های وزن کشی این ترازو حساس گرمی کوچک، گرم، انس، گرین و قیرات است

ترازوی دویست گرمی فوق العاده دقیق

به همراه دو باطری نیم قلمی

http://www.harajiha.ir/pic/uploads/1531337332.jpg

ارسال به سراسر کشور از طریق پست

 


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 1,075
  • بازدید کلی : 6,086
  • آریان